Δελτίο Τύπου – Η ψηφιακή διαβίβαση στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myDATA

Νέα - Δράσεις

Πραγματικότητα πλέον τα ηλεκτρονικά βιβλία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, καθώς ξεκίνησε πιλοτικά από 1η Οκτωβρίου 2020 η ψηφιακή διαβίβαση στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για τα παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και μετά.

Με κοινή απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ , για την ενεργοποίηση της πλατφόρμας myDATA, ελήφθη υπόψη ο βαθμός ετοιμότητας των επιχειρήσεων εξαιτίας της πανδημίας COVID 19.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ότι:

-Για το 2020 οι επιχειρήσεις μπορούν να διαβιβάσουν μόνο τα παραστατικά του τελευταίου τριμήνου (Οκτώβριος – Δεκέμβριος).

-Η υποχρέωση διαβίβασης των παραστατικών εσόδων όλου του 2020 θα παραμείνει μόνο για τις επιχειρήσεις που θα λάβουν τα κίνητρα ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μέσω παρόχου για το έτος αυτό.

-Η ψηφιακή διαβίβαση των παραστατικών στο myDATA καθίσταται υποχρεωτική από 1.1.2021.

Αναλυτικότερα από 1.10.2020, μέσω της διεύθυνσης mydata.aade.gov.gr:

-Μπορεί να γίνει εγγραφή στην ειδική διεπαφή της ΑΑΔΕ (myDATA REST API) για διαβίβαση παραστατικών μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικά/λογιστικά).

Η διαδικασία εγγραφής στις προσφερόμενες υπηρεσίες του myDATA REST API,θα γίνεται μέσω της εφαρμογής που είναι διαθέσιμη στο URL, της πλατφόρμας του myDATA: https://www1.aade.gr/saadeapps2/bookkeeper-web.

-Eίναι διαθέσιμη η ειδική φόρμα για καταχώρηση παραστατικών για επιχειρήσεις με μικρό τζίρο ή μικρό πλήθος παραστατικών. Εντός του Νοεμβρίου οι επιχειρήσεις αυτές θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από την πλατφόρμα myDATA να εκδίδουν τα τιμολόγιά τους και να λαμβάνουν αντίγραφά τους σε ψηφιακή μορφή.

Ήδη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Κ.Ε.Φ.,τηλ.: 2131621000) λειτουργεί η ειδική υπηρεσία υποδοχής ερωτημάτων για την πλατφόρμα Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA.

Μάλιστα με ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ, καλεί όλες τις επιχειρήσεις να συμμετάσχουν ενεργά στο τρίμηνο  της πιλοτικής λειτουργίας, ώστε να προετοιμαστούν για την παραγωγική περίοδο και να συμβάλουν με γόνιμες παρατηρήσεις στη βελτίωση της πλατφόρμας myDATA.

Η ψηφιακή πλατφόρμα myDATA εκπληρώνει τις φορολογικές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων, ενώ θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών – Προμηθευτών (Μ.Υ.Φ.).

Μαζί με την μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων, τα ηλεκτρονικά βιβλία ΑΑΔΕ ενισχύουν τη διαφάνεια των συναλλαγών, προσφέροντας ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργασίας των επιχειρήσεων για την τιμολόγηση των αγαθών και των υπηρεσιών.

Επίσης εδραιώνουν την αξιοπιστία στη σχέση της φορολογικής διοίκησης με τις επιχειρήσεις και λειτουργούν ως μηχανισμός οικειοθελούς συμμόρφωσης και πρόληψης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου,αλλά και διευκόλυνσης των συνεπών επιχειρηματιών στην επιστροφή των φόρων που δικαιούνται.

Στα Ηλεκτρονικά Βιβλία της ΑΑΔΕ:

  • Διαβιβάζεται και καταχωρείται η σύνοψη των παραστατικών εσόδων/εξόδων των επιχειρήσεων.
  • Γίνεται χαρακτηρισμός των καταχωρουμένων συναλλαγών.
  • Διενεργούνται οι αναγκαίες λογιστικές εγγραφές τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κιλκίς

Χρήστος Χατζημλάδης

mydata

Σχετικά άρθρα

Απαγόρευση πώλησης διαρκών αγαθών – Επιστρεπτέα προκαταβολή – Απαλλαγή δημοτικών τελών – Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το Επιμελητήριο Κιλκίς με αφορμή πρόσφατες εξελίξεις γύρω από τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, ενημερώνει τα μέλη του για τα παρακάτω: Απαγόρευση

Περισσότερα »

Υπηρεσίες

Γ.Ε.Μ.Η.

Απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις σχετικά με το Γ.Ε.Μ.Η