Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων δημιουργεί ουρές αυτοκινήτων στα βενζινάδικα της Βόρειας Μακεδονίας και της νότιας Βουλγαρίας

Νέα - Δράσεις

Πολύπλοκη και μπερδεμένη είναι η εικόνα που διαμορφώνεται στην Ουκρανία 20 ημέρες μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων. Το βέβαιον είναι ότι οι μάχες και οι βομβαρδισμοί συνεχίζονται, ενώ παράλληλα έχουν επιβληθεί σκληρές οικονομικές κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία. Επίσης, οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών εξελίσσονται, αλλά και οι διπλωματικές κινήσεις στο παρασκήνιο από τις μεγάλες χώρες του κόσμου εντείνονται. Τώρα η Δύση κλιμακώνει την πίεση, μέσω του ΝΑΤΟ. Σήμερα συνεδριάζουν οι υπουργοί Άμυνας, ενώ την άλλη εβδομάδα θα διεξαχθεί επί ευρωπαϊκού εδάφους Σύνοδος Κορυφής της συμμαχίας, παρουσία του Αμερικανού προέδρου Μπάιντεν. Είναι προφανές ότι οι πολιτικές πιέσεις προς τον Πούτιν εντείνονται με ένα σαφές μήνυμα: η απομόνωση της Ρωσίας θα οδηγήσει την οικονομία της χώρας –επομένως και την κοινωνία- πολύ πίσω, ίσως και δεκαετίες, στα πρώτα χρόνια μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης. Άραγε η Ρωσική Κοινωνία μπορεί να το αντέξει; Και το ακόμη χειρότερο για όλους είναι ότι όσο διαρκεί ο πόλεμος, δηλαδή οι εχθροπραξίες, οι βομβαρδισμοί και όλα τα φρικαλέα, ενώ παράλληλα αυξάνεται –ή έστω συντηρείται- η πιθανότητα ενός πυρηνικού ατυχήματος ή «ατυχήματος» με απρόβλεπτες συνέπειες για όλη την ευρύτερη περιοχή. Είπαμε: ένας πόλεμος μπορεί να γνωρίζουμε πότε ακριβώς αρχίζει, αλλά είναι εντελώς απροσδιόριστο το πότε και πώς θα τελειώσει.

Πίεση στα σύνορα

Την ίδια ώρα –και παρά τη μερική αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου- η ακρίβεια επελαύνει παντού στον κόσμο, σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Εκτός από το σύνολο της οικονομίας που πιέζεται, ιδιαίτερα έντονες είναι οι επιπτώσεις στις αγορές των παραμεθόριων περιοχών, που γειτνιάζουν με χώρες χαμηλότερου οικονομικού επίπεδου. Έτσι στους Ευζώνους τα ελληνικά αυτοκίνητα κάνουν ουρές για να μπουν στη Β. Μακεδονία και να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ με 1,5 – 1,6 ευρώ το λίτρο την αμόλυβδη, να ψωνίσουν από τα σούπερ μάρκετ και να φάνε στις ταβέρνες. Άλλωστε το Πολύκαστρο, η πρωτεύουσα του δήμου Παιονίας, απέχει 20 χιλιόμετρα από τη Γευγελή της γειτονικής χώρας και 30 χιλιόμετρα από το Κιλκίς. Η ιστορία δεν είναι τωρινή, αλλά συμβαίνει εδώ και καιρό. Τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή πολύ προ Ουκρανικού και ανατιμήσεων, το Επιμελητήριο Κιλκίς είχε κάνει μελέτη για την απώλεια φόρων, σύμφωνα με την οποία μόνο από τη διαρροή αυτοκινήτων από τα βενζινάδικα του νομού το δημόσιο έχανε 10 εκατ. ευρώ ετησίως από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το ΦΠΑ στα καύσιμα. Αν προσθέσουμε τους έμμεσους φόρους και στα υπόλοιπα καταναλωτικά είδη, αλλά και στις υπηρεσίες (εστίαση, διασκέδαση κλπ.) η αιμορραγία είναι πολύ μεγαλύτερη. Ζητούν, λοιπόν, από τότε και επιμένουν και σήμερα να δημιουργηθεί ξεχωριστή φορολογική ζώνη για τους μόνιμους κατοίκους, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χρήστος Χατζημλάδης- σε κάποιες περιοχές της Ιταλίας. Ανάλογη εικόνα υπάρχει και στο συνοριακό σταθμό της  Δοϊράνης προς τη Β.Μακεδονία, αλλά και στον Προμαχώνα με τα αυτοκίνητα να εφοδιάζονται στη Βουλγαρία, η οποία όμως είναι χώρα της ΕΕ, οπότε μάλλον δεν μπορεί να γίνει τίποτα.

Αποβιομηχάνιση στο Σταυροχώρι

Στην περιοχή του Κιλκίς έχουν, όμως, και άλλα προβλήματα. Κυρίως την αποβιομηχάνιση στη Βιομηχανική Περιοχή του Σταυροχωρίου –εκεί βρίσκονται μεταξύ άλλων τα εργοστάσια της Alumil, της Kleemann και της Eurimac, όπου όμως το 40% των κτηρίων παραμένουν κενά. Με αφορμή αυτό το δεδομένο το Επιμελητήριο Κιλκίς, ανέθεσε σε εξειδικευμένη εταιρεία να δημιουργήσει ειδική πλατφόρμα στην οποία θα καταγραφούν τα άδεια κτήρια, αλλά και όλες οι άλλες χρήσιμες για τον υποψήφιο επενδυτή πληροφορίες, για την Π.Ε. Κιλκίς, ώστε οι ενδιαφερόμενοι από την Ελλάδα και –κυρίως- από το εξωτερικό να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες. Η πλατφόρμα θα είναι έτοιμη προς τα τέλη του 2022 και υπάρχει η πεποίθηση ότι θα συμβάλλει στην επενδυτική αναβάθμιση της περιοχής.

Συνέντευξη Προέδρου Επιμελητηρίου Κιλκίς στο ειδησεογραφικό site www.Voria.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn
Εκτύπωση
Email

Περισσότερα
Νέα-Δράσεις

Συνταξιοδότηση Γ. Ηλιάδη

Μέρα ξεχωριστή και ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά για όλους, ήταν η Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024,  όταν η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Κιλκίς …

Συμμετοχή στην 88η ΔΕΘ

Ένα από τα εργαλεία εξωστρέφειας και προβολής των επιχειρήσεων μαςαποτελεί η συμμετοχή στη ΔΕΘ, η οποία είναι πάντα για κάθε …

Το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Κιλκίς, εκφράζει τη θλίψη του για το θάνατο του Σταύρου Φάσσου

Το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Κιλκίς εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη του για το αδόκητο χαμό του αγαπητού και σεμνού Σταύρου Φάσσου, …

Αναζήτηση άρθρου

Υπηρεσίες

Γ.Ε.Μ.Η.

Απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις σχετικά με το Γ.Ε.Μ.Η

Νέα - Δράσεις

Συνταξιοδότηση Γ. Ηλιάδη

Μέρα ξεχωριστή και ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά για όλους, ήταν η Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024,  όταν η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Κιλκίς αποχαιρέτησε, λόγω συνταξιοδότησης , το

Περισσότερα »

Συμμετοχή στην 88η ΔΕΘ

Ένα από τα εργαλεία εξωστρέφειας και προβολής των επιχειρήσεων μαςαποτελεί η συμμετοχή στη ΔΕΘ, η οποία είναι πάντα για κάθε επιχείρηση μιαιδιαίτερα σημαντική κίνηση, τόσο

Περισσότερα »

Πληροφορίες

Παράταση Σύμφωνου Συνεργασίας μεταξύ της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και του ΟΣΔ Μουσικών Πνευματικών Δικαιωμάτων « Αυτοδιαχείριση»

Το Επιμελητήριο Κιλκίς σας ενημερώνει ότι το περασμένο έτος (02/2023) υπεγράφη  Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και του ΟΣΔ Μουσικών Πνευματικών

Περισσότερα »

Έρευνα για το ΓΕΜΗ και την ΥΜΣ 2024

Ευκολότερη διαδικασία ίδρυσης και μείωση της γραφειοκρατίαςέφερε το ΓΕΜΗ για τις επιχειρήσεις Έρευνα ΙκανοποίησηςΓενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ) και Υπηρεσίας Μίας Στάσης (ΥμΣ)από χρήστες και χειριστές  Τη

Περισσότερα »