Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων δημιουργεί ουρές αυτοκινήτων στα βενζινάδικα της Βόρειας Μακεδονίας και της νότιας Βουλγαρίας

Νέα - Δράσεις

Πολύπλοκη και μπερδεμένη είναι η εικόνα που διαμορφώνεται στην Ουκρανία 20 ημέρες μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων. Το βέβαιον είναι ότι οι μάχες και οι βομβαρδισμοί συνεχίζονται, ενώ παράλληλα έχουν επιβληθεί σκληρές οικονομικές κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία. Επίσης, οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών εξελίσσονται, αλλά και οι διπλωματικές κινήσεις στο παρασκήνιο από τις μεγάλες χώρες του κόσμου εντείνονται. Τώρα η Δύση κλιμακώνει την πίεση, μέσω του ΝΑΤΟ. Σήμερα συνεδριάζουν οι υπουργοί Άμυνας, ενώ την άλλη εβδομάδα θα διεξαχθεί επί ευρωπαϊκού εδάφους Σύνοδος Κορυφής της συμμαχίας, παρουσία του Αμερικανού προέδρου Μπάιντεν. Είναι προφανές ότι οι πολιτικές πιέσεις προς τον Πούτιν εντείνονται με ένα σαφές μήνυμα: η απομόνωση της Ρωσίας θα οδηγήσει την οικονομία της χώρας –επομένως και την κοινωνία- πολύ πίσω, ίσως και δεκαετίες, στα πρώτα χρόνια μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης. Άραγε η Ρωσική Κοινωνία μπορεί να το αντέξει; Και το ακόμη χειρότερο για όλους είναι ότι όσο διαρκεί ο πόλεμος, δηλαδή οι εχθροπραξίες, οι βομβαρδισμοί και όλα τα φρικαλέα, ενώ παράλληλα αυξάνεται –ή έστω συντηρείται- η πιθανότητα ενός πυρηνικού ατυχήματος ή «ατυχήματος» με απρόβλεπτες συνέπειες για όλη την ευρύτερη περιοχή. Είπαμε: ένας πόλεμος μπορεί να γνωρίζουμε πότε ακριβώς αρχίζει, αλλά είναι εντελώς απροσδιόριστο το πότε και πώς θα τελειώσει.

Πίεση στα σύνορα

Την ίδια ώρα –και παρά τη μερική αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου- η ακρίβεια επελαύνει παντού στον κόσμο, σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Εκτός από το σύνολο της οικονομίας που πιέζεται, ιδιαίτερα έντονες είναι οι επιπτώσεις στις αγορές των παραμεθόριων περιοχών, που γειτνιάζουν με χώρες χαμηλότερου οικονομικού επίπεδου. Έτσι στους Ευζώνους τα ελληνικά αυτοκίνητα κάνουν ουρές για να μπουν στη Β. Μακεδονία και να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ με 1,5 – 1,6 ευρώ το λίτρο την αμόλυβδη, να ψωνίσουν από τα σούπερ μάρκετ και να φάνε στις ταβέρνες. Άλλωστε το Πολύκαστρο, η πρωτεύουσα του δήμου Παιονίας, απέχει 20 χιλιόμετρα από τη Γευγελή της γειτονικής χώρας και 30 χιλιόμετρα από το Κιλκίς. Η ιστορία δεν είναι τωρινή, αλλά συμβαίνει εδώ και καιρό. Τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή πολύ προ Ουκρανικού και ανατιμήσεων, το Επιμελητήριο Κιλκίς είχε κάνει μελέτη για την απώλεια φόρων, σύμφωνα με την οποία μόνο από τη διαρροή αυτοκινήτων από τα βενζινάδικα του νομού το δημόσιο έχανε 10 εκατ. ευρώ ετησίως από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το ΦΠΑ στα καύσιμα. Αν προσθέσουμε τους έμμεσους φόρους και στα υπόλοιπα καταναλωτικά είδη, αλλά και στις υπηρεσίες (εστίαση, διασκέδαση κλπ.) η αιμορραγία είναι πολύ μεγαλύτερη. Ζητούν, λοιπόν, από τότε και επιμένουν και σήμερα να δημιουργηθεί ξεχωριστή φορολογική ζώνη για τους μόνιμους κατοίκους, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χρήστος Χατζημλάδης- σε κάποιες περιοχές της Ιταλίας. Ανάλογη εικόνα υπάρχει και στο συνοριακό σταθμό της  Δοϊράνης προς τη Β.Μακεδονία, αλλά και στον Προμαχώνα με τα αυτοκίνητα να εφοδιάζονται στη Βουλγαρία, η οποία όμως είναι χώρα της ΕΕ, οπότε μάλλον δεν μπορεί να γίνει τίποτα.

Αποβιομηχάνιση στο Σταυροχώρι

Στην περιοχή του Κιλκίς έχουν, όμως, και άλλα προβλήματα. Κυρίως την αποβιομηχάνιση στη Βιομηχανική Περιοχή του Σταυροχωρίου –εκεί βρίσκονται μεταξύ άλλων τα εργοστάσια της Alumil, της Kleemann και της Eurimac, όπου όμως το 40% των κτηρίων παραμένουν κενά. Με αφορμή αυτό το δεδομένο το Επιμελητήριο Κιλκίς, ανέθεσε σε εξειδικευμένη εταιρεία να δημιουργήσει ειδική πλατφόρμα στην οποία θα καταγραφούν τα άδεια κτήρια, αλλά και όλες οι άλλες χρήσιμες για τον υποψήφιο επενδυτή πληροφορίες, για την Π.Ε. Κιλκίς, ώστε οι ενδιαφερόμενοι από την Ελλάδα και –κυρίως- από το εξωτερικό να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες. Η πλατφόρμα θα είναι έτοιμη προς τα τέλη του 2022 και υπάρχει η πεποίθηση ότι θα συμβάλλει στην επενδυτική αναβάθμιση της περιοχής.

Συνέντευξη Προέδρου Επιμελητηρίου Κιλκίς στο ειδησεογραφικό site www.Voria.gr

Σχετικά άρθρα

Σύσταση εταιρειών μέσω Υ.Μ.Σ. και τήρηση του Γ.Ε.ΜΗ.-Αλλαγή νομοθεσίας.Επιστολή.

ΠΡΟΣ: ΣΥΛΛΟΓΟ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ Ν.ΚΙΛΚΙΣ   ΚΟΙΝ/ΣΗ: ΜΜΕ Θέμα: Σύσταση εταιρειών μέσω Υ.Μ.Σ. και τήρηση του Γ.Ε.ΜΗ.-Αλλαγή νομοθεσίας Όπως γνωρίζετε το …

Μέτρα κατά του παραεμπορίου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Στην διευρυμένη επιτροπή για το παραεμπόριο που συγκάλεσε η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (Κ.Ε.Ε.Ε.) και διεξήχθη στο Επιμελητήριο …

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΒRENDA” – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ένα παιχνίδι γεύσεων και ιστορίας για μικρούς και μεγάλουςΣας προσκαλούμε στις ενημερωτικές συναντήσεις του BRENDA, που στοχεύει στην προβολή των …

Υπηρεσίες

Γ.Ε.Μ.Η.

Απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις σχετικά με το Γ.Ε.Μ.Η