Στο πλαίσιο της προβολής του έργου – Digital Gastronomy Routes και του τόπου μας, το Επιμελητήριο Κιλκίς σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο συμμετείχαν στην έκθεση PHILOXENIA.
Στελέχη του Ερευνητικού Εργαστηρίου Διαδραστικών Τεχνών (inArts.eu), που εδρεύει στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας στην Κέρκυρα, με επικεφαλής τον Αν. Καθ. Ιωάννη Δεληγιάννη και σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κιλκίς, δημιούργησαν ένα καινοτόμο παιχνίδι σοβαρού σκοπού με στόχο τη σύνδεση τομέων πολιτισμού όπως οι τοπικές συνταγές, τα σύγχρονα προϊόντα και η ιστορία του τόπου.
Το περιβάλλον του παιχνιδιού προσφέρει απλόχερα και ανοικτά την πληροφορία στον χρήστη, χωρίς περιορισμούς, είτε αυτή είναι ιστορικού ενδιαφέροντος, είτε γευσιγνωσίας. Ο μόνος περιορισμός εδώ είναι πως ο παίκτης, για να κρατήσει τις συνταγές στο βιβλίο του για πάντα πρέπει πρώτα να τις ξεκλειδώσει, αγοράζοντας τα συστατικά τους, διαδικασία που υλοποιείται είτε δοκιμάζοντας σε εστιατόρια τις σύγχρονες συνταγές, δοκιμάζοντας τα τοπικά προϊόντα ή ανακαλύπτοντας την ιστορία του τόπου, αφού όλες αυτές οι δράσεις κερδίζουν εικονικά νομίσματα τα οποία χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό. Τα εικονικά νομίσματα κερδίζονται παίζοντας το παιχνίδι και βοηθώντας την Brenda να μεγαλώσει την εμπειρία της. Αυτή η παιχνιδική προσέγγιση αποτελεί προϋπόθεση για την γενιά Ζ η οποία δεν έχει συνηθίζει να “αγοράζει” την πληροφορία αλλά να την κερδίζει με την αξία και τις ικανότητές της.
Η ανάπτυξη του παιχνιδιού έγινε στο πλαίσιο έργου της Δράσης ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εθνικούς πόρους μέσω του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ). Συμμετέχουν το Επιμελητήριο Κιλκίς ως φορέας υποδοχής του έργου και διαχειριστικός υπεύθυνος, το Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας στην Κέρκυρα, η εταιρία Honeybee Productions που παρήγαγε το οπτικοακουστικό περιεχόμενο και η εταιρία Arlise με αντικείμενο το marketing.
Οι επισκέπτες της Philoxenia 2022 στην Θεσσαλονίκη είχαν τη δυνατότητα μεταξύ 18-20 Νοεμβρίου να χρησιμοποιήσουν το λειτουργικό demo, να γνωρίσουν τους συντελεστές και να γνωρίσουν την περιοχή του Κιλκίς και τις τοπικές επιχειρήσεις.
Ο ιστότοπος του παιχνιδιού είναι ο https://www.brenda.gr/, το παιχνίδι είναι άμεσα προσβάσιμο από όλους στην δοκιμαστική του έκδοση στη διεύθυνση https://game.brenda.gr/ με κεντρικό του χαρακτήρα την Brenda, την οποία ο παίκτης βοηθά να αποκαλύψει τα μυστικά του τόπου και να εξελίξει τις ικανότητές της ως σεφ.
Η προβολή του τόπου και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων είναι πάγιος στόχος του Επιμελητήριου Κιλκίς, με αυτό το στόχο και έναυσμα το έργο BRENDA και τη συμμετοχή στη PHILOXENIA, φιλοξένησε ταξιδιωτικούς πράκτορες από την Αγγλία, την Ιταλία, την Δανία, την Ολλανδία, την Γερμανία και την Ρουμανία.
Ο σκοπός των φιλοξενούμενων ήταν η εξερεύνηση της περιοχής και η ανακάλυψη «άγνωστων» προορισμών για την ανάπτυξη των δικών τους τουριστικών πακέτων/προορισμών.
Επισκέφθηκαν στην περιοχή του Κιλκίς το Κάστρο του παλαιού Γυναικοκάστρου, το μουσείο της λίμνης Δοϊράνης και τα μνημεία μνήμης της περιοχής, τον Αρχαιλογικό χώρο του Παλατιανοού και τα μνημεία της πόλης του Κιλκίς, την δεύτερη μέρα στην περιοχή της Παιονίας, επισκέφθηκαν τα μνημεία μνήμης στο Πολύκαστρο, τον αρχαιολογικό χώρο της Ευρωπού, τα μοναστήρια της Γουμένισσας, τον μητροπολιτικό ναό της Παναγίας, τον Αη – Γιώργη, το Εργοστάσιο μεταξιού και το Μικρό Κτήμα Τίτου.
Την Τρίτη και τελευταία μέρα του fam trip, επισκέφθηκαν τους καταρράκτες του Σκρά και τη γαλάζια λίμνη.
Φιλοξενήθηκαν σε τοπικές επιχειρήσεις, γεύτηκαν τοπικές παραδοσιακές συνταγές και κυρίως διαπίστωσαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν θεματικά τουριστικά πακέτα για τους πελάτες του.